Dag 2, van Hull naar Provincetown

Wat een nacht! dit hadden we ook verwacht het is 5uur en we zijn klaar wakker! Rond 6 uur stappen we in de auto en we rijden naar het 'Fort Revere park'.  Dit Fort ligt op een heuvel en heeft ooit gediend voor de verdediging van de haven van Boston. Het is nu verwilderd en beklad met graffiti maar wel gaaf om even doorheen te lopen.

We rijden terug naar het hotel en parkeren de auto. We gaan nog even een eindje lopen over het strand. Heerlijk!

In het hotel zit ontbijt inbegrepen maar dat is heel eenvoudig met een bakje yoghurt en fruit. Prima voor vandaag! we halen wat lekkers op en gaan met een kopje koffie erbij lekker buiten zitten voor de kamer. We pakken alle spullen weer in en gaan op pad. We rijden een heerlijke route door de bossen, door naar de Plimoth Plantation en parkeren hier de auto. We kopen een toegangsticket en lopen het terrein op.

De plimoth plantation is een openluchtmuseum in het plaatsje 'Plymouth' wat het leven weergeeft van de in de 17e eeuw eerste geƫmigreerde europeanen als die van de Native Wamponoag. Je mag iedereen vragen stellen want er lopen inheemse mensen rond en in het Engelse dorp zijn het rolspelers. Hierbij een impressie van de Wamponoag village:

En hier een impressie van de Engelse kolonie:

Als we alles hebben gezien rijden we verder naar het stadje en bekijken hier nog de 'Grist mill'.

In de haven ligt ook de 'Plymoth rock', dit is de plek waar de pelgrim daadwerkelijk voet aan wal hebben gezet alvorens ze dus zoals hierboven een kolonie hebben gesticht even verder. Normaal ligt hier in de haven ook de Mayflower II, dat is de boot waarmee ze vanuit Europa zijn gekomen, maar deze ligt momenteel ergens anders voor restaurantie.

Na een heerlijke lunch rijden we richting Cape Cod, onderweg bezoeken we nog even een visitor center, hier halen we wat info voor de omgeving. We touren lekker en komen dan aan het eind van de middag aan in Provincetown. Wauw! we zitten op het uiterste puntje van Cape Cod en voor de deur ligt een golfbreker en hier zien we allemaal mensen oplopen. Nou dat willen wij ook dus we doen onze wandelschoenen aan, nemen drinken mee en lopen het hotel uit en beginnen aan de wandeling naar het einde......die we bijna niet kunnen zien!

Hier ons hotel

Ergens halverwege vragen we ons af hoever het nog lopen (nouja, klimmen en klauteren) is, maarja we willen naar de overkant, dus stappen door en komen aan in de duinen. Ja, dan willen we ook bij zee kijken, dus ploegen ons ook nog een heel eind door het mulle zand en dan is daar de zee.....en kunnen de voetjes even afkoelen want het is warm! dan horen we opeens naast ons mensen heel druk praten en wijzen. We kijken mee en zien ineens een koppie boven water uitkomen en weer weg. Dan komen ze toch dichterbij en zien we dat er een aantal 'harbor seals' zwemmen langs de kust. Cool!

We genieten van het groepje en nemen dezelfde weg terug. Eenmaal weer bij het hotel plonsen we in het zwembad om af te koelen en gaan nog even een hapje eten in het hotelrestaurant.