Dag 3, Cape Cod

En de jetlag zit er nog steeds, hihihi! 5uur klaar wakker. Nouja, had ik nog genoeg tijd voor de blog want gisteren ben ik in slaap gevallen. Om half 8 is het al heerlijk buiten als we naar de ontbijtzaal gaan, we gaan dan ook lekker buiten eten. Eerst zitten we alleen maar al snel volgen er andere mensen.

Na het ontbijt checken we uit bij dit geweldige hotel. Het is echt geen nieuw hotel, maar het ligt op een fantastische plek! We rijden downtown en parkeren de auto in de haven. We willen een whalewatch toer doen, en moeten even kijken of er nog tickets zijn. Bij de ticketbooth van de 'Dolphin Fleet' horen we dat er nog plek is op de boot van 9uur, boarden in 10min. Top!

Bij de auto pakken we voor de zekerheid nog even een vest, nemen drinken mee en lopen naar de steiger. Hier sluiten we aan in de rij en lopen vrijwel direct de boot op. We zoeken een mooi plekje op de bovenste verdieping van de boot. We varen vandaag met de 'Dolphin X'.

Optijd gaan de trossen los en klinkt de hoorn van de boot! Daar gaan we dan, op richting open zee.
Als we nog geen 5min. opweg zijn gaat het gas van de boot eraf en als verrassing springt hier gelijk een whale uit het water. Wat! camera! snel! klik! WAUW.....dit is gaaf zeg wat een begin van deze trip.

De whale duikt al snel onder water en wij zijn onder de indruk, wat een beest! de boot zet weer het gas erop en we vervolgen onze tocht. Al snel worden we weer verrast

Cool! en weer gaat het gas erop en varen we verder. Nu is het een tijdje rustig en we hebben geen idee waar we heen varen. Wel wordt er ondertussen allemaal informatie verteld over de walvissen, dus we luisteren met een oor mee en genieten ondertussen van de zon die op ons bolletje schijnt.

We zijn alweer een uur onderweg en ineens wordt er weer een whale gespot. We varen dichterbij en deze zwemt heel rustig aan de oppervlakte van het water.

Dan ineens is er ook een heel dichtbij de boot en steekt zijn kop boven water en ligt op zijn rug. Dan ineens gaat hij op zn zij zwemmen en zien we mooi zijn vinnen. Geweldig!

We varen verder en zien er verderop nog twee zwemmen. Dan ineens doemt er weer een whale op bij de boot en deze zwemt van ons weg. Rug omhoog en duiken......

Had ik al gezegd dat we er twee zagen zwemmen? hier gaan ze weer

en ineens......had ik optijd mijn camera gereed. Yes!

en nog een...

en dan is het zomaar tijd om weer terug te gaan! maar niet voordat we gedag worden gezwaaid. Wat een fantastische trip dit zeg!

Nagenieten met de wind in de haren varen we weer terug in de haven. Als we net weer de haven in het zicht hebben roept de dame van de boot ineens 'behind us'. En jahoor! daar sprong nog even een whale het water uit en komt met een klap op het water terecht. Die glimlach gaat vandaag niet meer van ons gezicht hoor.

We lopen in het stadje nog even langs de vele winkeltjes en natuurlijk scoor ik bij de kerstwinkel, ja kan gewoon met 30graden, een leuk kerstornament voor in de kerstboom. (nog maar 119 dagen tot kerst, hihihi) Dan halen we de auto op en zetten koers naar ons volgende hotel. Onderweg komen we nog deze geweldige winkel tegen.
We rijden de route 6a af en komen bij ons hotel aan in Sandwich. We checken in en hebben leuke kamer. Eenvoudig maar netjes. Het is onwijs warm vandaag dus we kleden ons snel om en plonsen even het zwembad in en relaxen zo de middag door.

We rijden in het plaatsje naar de haven en gaan lekker eten. Daarna rijden we nog even naar het strand, nouja zand met rotsen die we bereiken over de boardwalk die opnieuw zo mooi is aangelegd nadat de originele is verwoest in 1992 door een storm.

Tot morgen!
Danielle & Niels
Hotelgegevens:
Country Acres Motel
187 Route 6a box307
Sandwich, MA 02563

1. Wat een ongelooflijk gave foto's van die whales!! Ik snap dat de glimlach niet meer van jullie gezichten af is gegaan. Enjoy!

2. Helemaal te gek super dat is genieten en ook lekker weer . Enjoy op naar de volgende blog

3. Wauw, wat een supergave dag. En zoveel walvissen gezien, dat is helemaal geweldig!

4. Oohh wat een dag!!! Zoveel walvissen gespot en dan ook nog zo'n mooie foto's, wat ontzettend gaaf!!

5. Wat een belevenis zeg, al die whales en mooie foto’s gemaakt ! Wow dit was wel een mooi begin van de dag, dan in een winkeltje weer een leuk kerstornament gekocht . Ook altijd leuk! Lekker plonsen is ook nodig voor de afkoeling en heerlijk gegeten. Dit was een dag om nooit te vergeten! Fijne dag morgen!

6. Woooww Niels en Danielle ...zo gaaffffff !!

7. Wauw!!! Wat een ervaring. Echt gaaf.
    Ga heerlijk verder met genieten. Volgens mij kan jullie vakantie nu al niet meer stuk

8. Hoe gaaf, zeg! Wat super om te hebben gezien. En ook de foto's zijn mooi gelukt. Gaaf, hoor!