Dag 4, Cape Cod - Martha's Vineyard

Het gaat beter met slapen, vandaag waren we pas om 6uur wakker, hihihi. We doen lekker rustig aan en helaas is het ontbijt in het hotel ook weer minimaal. Een muffin met een kop koffie. Om 8uur rijden we weg bij het hotel en we rijden richting het plaatsje Falmouth. Hier nemen we de ferry naar het naastgelegen eiland 'Martha's Vineyard'.
Als we het adres intikken van de ferry 'Island Queen' en we komen in het plaatsje aan kunnen me mooi vlakbij de haven parkeren. We betalen parkeergeld en zetten de auto op een plek. We pakken al onze spullen en lopen naar de boot welke om 9uur zal vertrekken, we zijn mooi optijd. Bij de kassa kopen we een kaartje en we kunnen direct aan boord. We gaan lekker bovenop het dek zitten. Het wordt toch druk op de ferry en tot op het allerlaatste moment stappen er mensen aan boord, dan varen we uit en genieten van een overtocht van ongeveer een half uurtje. We meren vervolgens aan in de haven van 'Oakbluffs'.

Waarom gaan we eigenlijk naar het eiland toe? Nou we hebben laatste in de bioscoop een film gezien en die heet 'Cappaquiddick'. Het verhaal ging over senator Edward Kennedy die in juli 1969 van de weg raakte en waarbij zijn voormalig champagnemedewerkster om het leven kwam en wat dit heeft betekend voor zijn politieke carrière. Ik ben natuurlijk gaan zoeken op internet voor informatie en je kan er heerlijk fietsen, dus dit kwam op mijn to-do lijst.

Nu is het zo dat er momenteel een warmtefront over het gebied heengaat, dus ook vandaag is het weer heerlijk weer! We willen wel fietsen, maar we gaan zien hoever we komen. Als we van de boot afstappen lopen we dus naar het fietsenverhuurbedrijf en huren twee fietsen. We hoeven geen helm :), maar krijgen wel een slot mee. We fietsen het stadje uit, en nemen het fietspad langs het strand, dit is 6miles lang en dan kom je uit in het plaatsje Edgartown.

We komen na een uurtje bezweet aan in Edgartown, we zetten de fietsen op slot in de haven en ploffen in een gezellig restaurantje neer en gaan eerst even een hapje eten.

Daarna lopen we even het stadje door en struinen door de winkeltjes. In Edgartown zijn ook de films van 'Jaws' trouwens opgenomen kwam ik achter. We besluiten om op ons gemakje ook weer terug te fietsen middels dezelfde weg, en onderweg stoppen we nog even bij een strandje. Hier gaan we even kijken hoe een paar jongens en meiden van de brug afspringen, en in het water de kwallen ontwijken om weer op de kant te komen. Leuk tafereel!

Kan komen we weer terug bij de fietsenverhuur en leveren onze fietsen weer in. We krijgen nog onze fles met koud water gevuld mee en lopen hier ook het stadje even in. Eerst een Rootbeer float, dit hebben we verdiend! en deze smaakt heerlijk.

Dan struinen we weer door de winkeltjes en komen vervolgens uit bij de 'Gingerbread houses'. Deze huisjes lijken wel uit een sprookje te komen, maar als we iemand aanspreken die heerlijk voor zijn deur een boekje aan het lezen is horen we dat methodisten in 1835 hier hun zomertenten hadden neergezet voor een kamp. Uiteindelijk is het tentenkamp verruilt voor deze kleurrijke Victoriaanse huisjes en inmiddels worden deze gebruikt als vakantiehuizen. Zo ook voor deze man. Hij vertelde dat het aan iedereen vrij staat om het huis te versieren en qua kleur te verven naar eigen smaak.

Onwijs leuk zeg om hier een rondje te lopen! De huisjes zijn geweldig en het zijn er nog ongeveer 300, daarom lopen we maar twee pleintjes af, want anders zijn we nog wel even bezig.

Als we rond half4 weer bij de boot zijn, staan we samen te kletsen en ineens draait een vrouw voor ons zich om en vragen waar we vandaan komen. Haha, ook zij komt uit NL en woont inmiddels al 37jaar in Florida. Ja! ik snap dat je daarheen ben geëmigreerd. Leuk om elkaar gesproken te hebben en als we op de boot stappen wil iedereen in de 'shade' zitten, nou wij lopen weer lekker naar het bovendek en waaien heerlijk uit op de terugtocht.
Terug bij het hotel plonsen we eerst in het zwembad om af te koelen en daarna gaan we even een hapje eten. Het hotel licht aan de rivier en hier lopen we nog even een rondje en kijken naar de sunset.

Weer een mooie dag gehad!