Dag 5, van Cape Cod, MA naar Mystic Seaport, CT


We gaan helaas de Cape verlaten vandaag! koffers zijn weer ingepakt we stoppen alles netjes in de auto en daar gaan we. We zetten koers richting Newport RI, en doen dit via een scenic route, stelt verder niet veel voor we rijden gewoon heerlijk door de kleine plaatsjes langs de kust omlaag.

Dan zien we ineens weer een Walmart opdoemen, dus met piepende remmen slaan we af en parkeren de auto voor de winkel. We komen niet met lege handen naar buiten en Niels ziet verderop nog een Gamestop winkel en hier lopen we naartoe maar deze is nog gesloten. Dus we bezoeken nog even de naastgelegen Marshalls (soort van Ross dress for Less), en hier ga ik natuurlijk even helemaal los! Dan lopen we naar de Gamestop en nu kunnen we wel naar binnen, Niels ziet al snel een StarWars item die je nergens anders kan kopen, dus.......die nemen we natuurijk mee!

Van shoppen krijg je trek, dus we eten even een lekkere subway en dan gaan we weer opweg. Als we in Newport aankomen merken we dat we alweer in een nieuwe staat rijden. Jammer! geen bord tegengekomen langs de weg. De temperatuur is inmiddels weer flink gestegen, en we parkeren de auto bij Easton beach. We nemen allebei drinken mee en lopen naar de ingang van de 'Cliffwalk'. Dit is een wandeling van 3,5mile tot het eindpunt (en dan ook weer terug), en onderweg staan er de mooiste gebouwen maar we weten niet of we dit gaan redden want het is echt bloedje heet.






Oke! 1,5fles water is al leeg en ik wil het gebouw 'the Breakers' gewoon gezien hebben dus we stappen nog even door en jahoor daar is het. We lopen naar de hoek toe en hebben een mooi zicht. Wauw! dit is echt prachtig. Dit huis is van de bekende Amerikaanse familie 'Vanderbilt'.



We gaan echt niet verder ook al wilde ik nog meer van deze gebouwen zien het is echt te warm, dus we lopen terug naar de auto. Daar lonkt de koelbox met water!!! oh wat kan dat heerlijk zijn zeg.
Dan lopen we het strand op en Niels duikt nog even de golven in om af te koelen.


Ja ik ga niet zwemmen hoor in de zee, dus ik sta lekker tot mn knieƫn in het water te genieten. Als we zijn afgekoeld, halen we het zand van onze voeten en stappen weer in de auto. Airco aan, ja nu moet dit echt aan, en dan kunnen we verder opweg. We cruisen verder over de weg en ineens is daar weer een bord van de staat Connecticut. Balen! die stond gewoon achter een bosje verscholen dus die zagen we telaat.

We checken in bij ons volgende hotel en dan rijden we het stadje even in! Eigenlijk moet je hier naar het Seaport museum gaan, maar dat is echt heel groot en daar hebben we nu gewoon geen zin in.
We zoeken een parkeerplek in de haven en lopen langs de winkeltjes en kijken naar de Bascule brug. Jammer dat hij niet open is gegaan, dat had wel even leuk geweest.

Even verder op ligt de 'Old Mystic village'. Deze huisjes zijn verbouwt tot winkeltjes, maar het doet niet gezellig aan omdat het zo rustig is, dat is wel jammer. Wel heb ik me nog even laten gaan in de kerstwinkel! zo he! wat een ornamenten, zoveel heb ik er nog niet eerder bij elkaar gezien, en hieronder is maar een klein stukje van de winkel.
En wat krijg je van shoppen? juist....trek in eten. Dus we gaan lekker eten bij de plaatselijke asian en dit smaakt heerlijk.

Genoten van weer een onwijs warme dag!
Danielle & Niels


Hotelgegevens:
Days Inn Mystic
55 Whitehall Avenue
06355, Mystic CT

Reacties

  1. Jullie genieten volop zie ik al, en wij genieten gezellig mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Caroline Hamersma30 augustus 2018 om 19:40

    Wat een mooie omgeving! Dat landgoed ziet er bijna uit alsof het in Groot Brittanniƫ staat, weer een heel andere omgeving, erg leuk om te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een mooie omgeving en wat een landhuizen. Ik kan mijn vooratellen, dat het te warm was om verder te lopen. Zo Niels heeft weer goed gescoord met zijn verzameling! Lekker Aziatisch gegeten, lekkere afwisseling!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke dingen alweer gezien dus het is ook weer erg warm . Shop till you dropp tot de volgende Blog

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Weer een gave dag zo! Leuk om mee te mogen beleven! Veel plezier verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi, Ik heb een inhaalslag gemaakt met het lezen van jullie blogs. Jullie hebben al mooie dagen gehad. Genieten, en ik geniet mee. Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke combidag, natuur, cultuur en shoppen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een giga-huizen staan daar en ook nog een giga-kerstwinkel, jouw dag kon niet meer stuk ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een geweldige rondreis is dit
    Deze wil ik ook graag doen
    Dus ik lees vol enthousiasme mee !!! !

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Dag 16, Acadia NP

Dag 1 - Heenreis naar Boston