Dag 15, van Fayette, ME naar Southwest Harbor, ME

Na een koude nacht worden we vroeg wakker en we doen de gordijnen open. Het stoom komt gewoon van het meer af. We kleden ons aan en gaan genieten van het uitzicht. 
Ook de dieren ontwaken, en de eekhoorns gaan flink tekeer hier op het terrein. Lekker ravotten en door de bosjes en in de bomen rennen. Kijk hem hier even hangen!


We kunnen geen genoeg krijgen van het uitzicht, de dieren en toch ook de rust hier op het terrein, maar helaas we moeten echt weer weg dus pakken de koffers weer in de auto, doen de sleutel in de lockbox en rijden weg. Omdat er geen ontbijt is halen we deze onderweg. Als we vanaf het motel weer op de weg zijn slaan we linksaf en nog geen mile verder is er een bakkerij 'The Apple shed' die echt de lekkerste dingen verkoopt. Tja dan moet je kiezen! Nou we gaan voor een slice breakfast pizza en kopen nog een appelkoek voor vanmiddag.
 Na het ontbijt gaan we rijden richting Bangor en de navigatie geeft zo'n twee uur aan. Het lijkt ver maar dat is het helemaal niet, het is alleen dat je maar max 45mile per uur mag rijden over de binnendoor wegen dus duurt gewoon wat langer. Ik klaag niet! ik rij graag! Dan komen we ineens onderweg weer in een redelijk grote plaats terecht en hier zien we ineens een TJ-maxx, tja wat doe je dan? ........juist omdraaien en even shoppen. Ook de BigK mart en de Walmart worden niet overgeslagen. Helaas is na dit shoprondje de achterbank ook gelijk een zooitje geworden. Haha!
We cruisen verder over de wegen, het zonnetje staat weer lekker aan de hemel. Het is wel kouder dan 2 weken geleden toen we bij de kust waren. Het is nu niet warmer dan 65F, maar we kunnen wel gewoon lekker onze korte broek aan hoor!
Bij Bangor slaan we af en zetten we koers richting 'Acadia NP'. Als we Mount Desert island oprijden  gaan we eerst naar het visitorcenter want onze 'American de beautiful' pass is helaas verlopen, en omdat dit het enige NP is die we aandoen komen we geen nieuwe pas, maar betalen we gewoon de entree voor een week. Gewapend met entreepas, kaarten en informatie komen we weer buiten en rijden weer verder.
We rijden helemaal via de buitenkant naar de 'Bar Harbor Head lighthouse' en parkeren daar de auto. Hier lopen we naar beneden en helaas kunnen we de vuurtoren niet bezoeken, gisteren was namelijk de 'open lighthouse day'. Dus we maken alleen even een foto.
Als we weer bij de auto staan zien we mensen vanaf de andere kant van de parkeerplaats komen lopen, dus wij gaan daar ook even kijken en zien een bordje met 'trail' staan en lopen het pad op. Deze gaat via een trap naar beneden en zo komen we uit bij de andere kant van de vuurtoren, en kunnen prachtige foto's maken. Helaas staat de zon wel precies verkeerd om een foto van de vuurtoren te maken.


We stappen weer in de auto en gaan naar ons hotel. Daar aangekomen kunnen we even niet goed vinden hoe we kunnen inchecken dus ik vraag het gewoon aan een auto die net de parkeerplaats afdraait. De chauffeur gaf aan waar we moesten aankloppen en we bedanken hem vriendelijk. De eigenaresse van het hotel ontvangt ons vriendelijk en vroeg of we geen mail hadden ontvangen met de inloggegevens om de sleutel te verkrijgen. Ik gaf aan dat ik geen netwerk hier heb dus ook mijn mail nog niet heb gecheckt. Uiteindelijk komt het allemaal goed, en krijgen we de sleutel van de kamer, met uitzicht op de haven. Prachtige kamer weer voor de komende dagen.

Als we alle spullen op de kamer hebben staan gaan we verderop even een hapje eten. Het begint al schemerig te worden dus we besluiten om na het eten nog even terug te rijden naar de vuurtoren. Hier aangekomen staat de zon toch al lager dan gedacht en maken we nog een foto, maar niet hetgene wat we voor ogen hadden. Nou misschien lukt dat de komende dagen nog een keer.

 Dan rijden we terug naar het hotel, en onderweg zien we nog een schitterend plaatje.

Als we op de hotelkamer zitten is het echt donker, dus we gaan lekker voor de tv hangen en ik ga de blog maken. Ik zit rustig de foto's te bekijken, zie ik ineens in mijn ooghoek wat lopen. Ik draai met om en roep 'Niels!', kijk een groot hert. Snel! camera.......maar helaas heb ik hier alle kaartjes bij mij liggen dus ik snel naar mijn telefoon en helaas, te laat! Er kwam iemand aanlopen en het hert schrok ervan dus rende weg. Wauw! wat een dag weer. Morgen gaan we verder met het verkennen van Acadia NP.

Tot morgen!
Danielle & Niels

Hotelgegevens:
The Dockside Inn #1
48 Shore rd
Southwest Harbor, ME 04679

Reacties

  1. Wat een prachtige plek om wakker te worden! Jullie hebben weer een mooie locatie gevonden om te overnachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke dag weer en wat gaat de tijd vreselijk snel, alweer 2 weken weg, maar wat een hoop gezien zeg
    Ben benieuwd wat jullie voor moois gaan zien in dit park. Het hert is al een mooie voorbode!
    Veel,plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een lekkere (shopping)-dag met ook weer leuke fotomomenten. Ik vindt de avondfoto van de vuurtoren overigens helemaal niet verkeerd ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Dag 16, Acadia NP

Dag 5, van Cape Cod, MA naar Mystic Seaport, CT

Dag 1 - Heenreis naar Boston