Dag 18, van Southwest Harbor, ME naar East Boothbay, ME

We werden vanmorgen wakker, deden de gordijnen open en wat heerlijk! de zon schijnt weer dus we kunnen weer de korte broek aan. Omdat we gisteren al optijd op de hotelkamer waren hadden we de koffers alweer zo goed als ingepakt dus we zijn zo klaar. Om 8uur hangen we de sleutel terug in het kastje en laden de auto weer vol en gaan opweg.

Het is heerlijk weer buiten en mooi helder dus we besluiten toch om nog even naar de top van 'Cadillac mountain' te rijden. Bij de ingang is het druk, dus we rijden in een trein van auto's richting de top. Onderweg haken er een aantal auto's af bij een uitzichtspunt maar wij besluiten eerst om naar de top te rijden. Hier aangekomen parkeren we de auto en lopen een rondje over het wandelpand langs de rim. Prachtig uitzicht!


We rijden weer naar beneden en stoppen nog even bij de uitzicht op 'Jordan Pond'. Gisteren hadden we graag nog een rondje langs het meer willen lopen maar helaas!
Dan zeggen we Acadia NP echt gedag!
We stellen de navigatie weer in en ik cruise weer verder over de highway.

Weten jullie nog dat we gisteren opzoek waren naar de 'Chicken barn' en die niet konden vinden. Nou hij staat er echt nog hoor! ruim 3 mile verder op de weg dan wat mijn navigatie aangeeft. We zijn er toch nog even gestopt en hebben heerlijk gesnuffeld tussen de antiques. Oh wat kwamen we leuke dingen tegen. Kijk! zoals dit! enig om in huis te hebben staan.
Een uur later komen we aan bij de 'Penobscot Narrows bridge observatory + Fort Knox'. We kopen entreekaartjes ($8 p.p.) en parkeren de auto. In deze grote hangbrug kan je met een lift in een van de pilonen naar boven voor een mooi uitzicht.



Dan lopen we naar 'Fort Knox' en bekijken het fort.



We rijden verder naar het 'Camden Hills SP'. Hier betalen we ook entree en krijgen een map mee met alle hikes die je hier kan lopen. We hebben eigenlijk niet heel veel zin om te wandelen dus we rijden eerst naar de top van 'Mount Battie' en genieten wederom van het uitzicht.
Dan rijden we naar de parkeerplaats van de 'Shoreline trail' en kijken naar het water die op de rotsen klettert, en een paar eekhoorns vermaken ons tijdens een klein wandelingetje.

Al een paar dagen zijn wij tijdens het avondeten aan het genieten van andere mensen die 'Lobster' aan het eten zijn. Het ziet er geweldig uit zo'n mooie rode kreeft op je bord, maar dan moet je hem nog helemaal kraken om te kunnen eten en dat zien we nou niet direct zitten. Op internet had ik een tentje gevonden waar ze 'Lobster rolls' verkopen en dit staat als een must do op TripAdvisor. Dus wij zetten koers daarheen. Als we parkeren zien we dat er, zoals verwacht' een rij staat om te bestellen dus wij sluiten netjes achteraan.
Een uur verder, en dan zijn we toch echt bijna aan de beurt.
Ik bestel voor Niels een famous 'Lobster roll' en ga zelf voor de fish en chips. Ja! ik ben niet echt van de vis en om nou $25 (dagprijs vandaag) neer te leggen voor een broodje wat ik misschien niet opeet dan vind ik dan echt zonde. En ja! het is inderdaad een heeeeel duur broodje, maar als je het niet probeert weet je ook niet of het lekker is om de volgende keer wel misschien een kreeft te ontleden. En daar is dan eindelijk de bestelling!
Het broodje is goed gevuld met kreeft en Niels gaat ervoor!
Mmmm, het smaakt beide heerlijk! ik heb ook een klein stukje geproefd, maar nee! dit is niet voor mij bestemd. Dan gaan we door naar ons hotel en checken in. Oh wat prachtig hier zo aan het water. We zetten de koffers op de kamer en gaan lekker aan het water zitten en genieten van het uitzicht en de zon die onder gaat.






Weer een heerlijke dag gehad!
Danielle & Niels



Hotelgegevens:
Smugglers Cove Inn
727 Ocean Point rd
04544 East Boothbay ME

Reacties

  1. Wat een prachtige dag weer! De combinatie van natuur en cultuur vind ik echt top! Dat broodje met kreeft ziet er zó lekker uit, ik bijt gewoon bijna in mijn mobiel..
    En jongens... wat een zonsondergang.. het lijken wel schilderijtjes, prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige dag weer! Hoop gezien, mooie uitzichten en een uurtje in de rij voor een broodje kreeft, het zal vast heel speciaal zijn, wat duur zeg en ik zou ook overslaan brr. Maar Niels vond het lekker, prima toch. Wat een prachtige zonsondergang en die maan , genieten hoor zo aan het water!fijne dag morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jongens jullie maken top dagen
    Maae ik had toch gepast voor dat broodje
    Geniet lekker verder

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een geld voor zo'n broodje, pfff.... Ook verder weer een heerlijke dag vandaag met als bonus een mooie sunset :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie foto’s weer en mooie dag op naar het volgende lekker genieten . Kijk uit naar de volgende vlog

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Dag 16, Acadia NP

Dag 5, van Cape Cod, MA naar Mystic Seaport, CT

Dag 1 - Heenreis naar Boston